[Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

kane11 pisze:Dlatego osobiście jestem za tłami pre-renderowanymi 2d. To one min. dodawały starym residentom genialnej atmosfery.
Ja tam nie wiem. Dziwnie to wygląda jak tło jest wycacane do granic możliwości, a biegasz zlepkiem poligonów. Wtedy nie zwracano na to uwagi, a dziś różnica pomiędzy modelem 3D i tłem byłaby znikoma więc to nie ma sensu.
kane11 pisze:Dla mnie(chyba nie tylko) idealny remake to projekt zrobiny na wzór re remake i re 0
Ale mówisz o remasterach? One przecież były kiepsko zrobione. Rozmyte tła, filmiki z kalkulatora itd. Grało się dobrze ale ich jakość wizualna była mierna.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

RVRE pisze: Ja tam nie wiem. Dziwnie to wygląda jak tło jest wycacane do granic możliwości, a biegasz zlepkiem poligonów. Wtedy nie zwracano na to uwagi, a dziś różnica pomiędzy modelem 3D i tłem byłaby znikoma więc to nie ma sensu.
Skoro nie ma różnicy to a) można śmiało zrobić prerenderowane tła a postać będzie piękna i nie będzie się wyróżniać, b) można zrobić statyczne tła z modeli 3D. Chodzi o klimat.
RVRE pisze:Ale mówisz o remasterach? One przecież były kiepsko zrobione. Rozmyte tła, filmiki z kalkulatora itd. Grało się dobrze ale ich jakość wizualna była mierna.
J.w. wydaje mi się, że nie chodzi o remastery (bo niby czego remaster miałby to być? RE2 z PSX?) tylko Remake 2 na wzór REMAKE i RE0. A więc piękne, statyczne tła, klimat itd. Krótko mówiąc Remake w dzisiejszych standardach graficznych, ale klasycznych rozwiązaniach mechanicznych.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
kane11
Posty: 29
Rejestracja: ndz 11 paź, 2015
Lokalizacja: Pl

Post autor: kane11 »

Recoil pisze: Skoro nie ma różnicy to a) można śmiało zrobić prerenderowane tła a postać będzie piękna i nie będzie się wyróżniać, b) można zrobić statyczne tła z modeli 3D. Chodzi o klimat.

.
Jestem zdecydowanie za a.

Tła 3d na dzisiejsze możliwośći nie będą w stanie mieć tyle szczegółów, co pre-renderowane tła 2d. Poza tym tekstury na obiektach 3d nie są idealne, tak jak render 2d.
Ostatnio zmieniony pt 24 mar, 2017 przez kane11, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Tylko w 2017 roku nikt nie zrobi statycznych kamer aby mieć dobre tła. No i dziś są tak mocne sprzęty że to naprawdę nie ma sensu.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Mam wrażenie, że ciągle się nie rozumiemy. Nie chodzi o to, żeby robić statyczne tła bo taka jest potrzeba techniczna, tylko dlatego, żeby gra miała klimat pierwszych części.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
mentos
Posty: 293
Rejestracja: sob 21 lut, 2009
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: mentos »

Przed Capcom trudne zadanie, bo albo idą na całość i robią prawdziwy remake ze swobodnym celowaniem, które zrewolucjonizował RE4 dla całego gatunku TPP, albo zostają przy statycznych ujęciach i auto celowaniu, na które gracz ma marginalny wpływ.

REmake miał łatwiej, bo wyszedł wieki temu przed zmianami, jakie zapoczątkował RE4. Wtedy wystarczyło zrobić wypasioną oprawę, ale czy dzisiaj nowoczesna oprawa przesłoni archaizmy? Ortodoksyjni fani będą się cieszyć, ale znajdzie się też wielu, dla których to za mało.
Awatar użytkownika
kane11
Posty: 29
Rejestracja: ndz 11 paź, 2015
Lokalizacja: Pl

Post autor: kane11 »

Recoil pisze:Mam wrażenie, że ciągle się nie rozumiemy. Nie chodzi o to, żeby robić statyczne tła bo taka jest potrzeba techniczna, tylko dlatego, żeby gra miała klimat pierwszych części.
Recoil, chyba tylko Ty kolego mnie rozumiesz.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

mentos pisze:zostają przy statycznych ujęciach i auto celowaniu, na które gracz ma marginalny wpływ.
Auto celowanie, o ile mnie pamięć nie myli, było dopiero w RE3 i można je było wyłączyć. A więc wpływ nie był marginalny. Owszem, nie można było celować precyzyjnie w określoną część ciała, ale swoboda celowania zastosowana w Remake i 0 były wystarczające.
mentos pisze:Wtedy wystarczyło zrobić wypasioną oprawę, ale czy dzisiaj nowoczesna oprawa przesłoni archaizmy?
Dziś Remastery GaCkowych odsłon zbierają pozytywne opinie, a sam Remake był chyba jedną z najczęściej kupowanych gier na PSS.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
mentos
Posty: 293
Rejestracja: sob 21 lut, 2009
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: mentos »

Automatyczne namierzanie na pewno było już w RE Director's Cut i RE2 Dual Shock. Bez tego, strzelanie było jeszcze bardziej koszmarne.

Chodziło mi o strefy trafień, na które poza strzelbą (gdzie można było mierzyć liczne headshoty) nie mieliśmy wpływu.

Remastery zostały dobrze przyjęte, bo wiele osób w ogóle nie miało możliwości w nie zagrać. Tutaj jednak chodzi o grę, która powstaje od podstaw teraz, nie w 2002 roku.

Dla mnie idealnie byłoby, gdyby Capcom z RE2 Remake poszedł w kierunku bety RE4. Czyli statyczne ujęcia, płynnie połączone z normalnym TPP.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h_5kwX0LZAc[/youtube]
Ostatnio zmieniony sob 25 mar, 2017 przez mentos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Recoil pisze:Mam wrażenie, że ciągle się nie rozumiemy. Nie chodzi o to, żeby robić statyczne tła bo taka jest potrzeba techniczna, tylko dlatego, żeby gra miała klimat pierwszych części.
Tylko ludzie, którzy pamiętają pierwsze części już praktycznie nie żyją. :rad12:

Gdyby zrobili taki remake, to odczułbym że nie chciało im się robić i wysilać po prostu. Tak samo jak uważam MGS4 za marny zlepek odtwórczości z trzech pierwszych części.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

MGS4 był świetną grą. Miał tylko jeden ogromny problem. 3h gameplayu na 14h gry. To gameplay był dodatkiem przez cco miałem ogromny niedosyt, i gdyby nie to , była by to moja ulubiona cześć.
W MGSV jest na odwrót, i fanom się to nie spodobało.

Wracając do tematu. Dwie sprawy przyszły mi do głowy czytając powyższe posty.
1)W jaki niby sposób Capcom może dostosować klasyczne Re (w tym przypadku Re2) do nowoczesnych standardów? Co takiego mogą zmienić w tym gameplayu? Jak mogą to polepszyć? Serio pytam, co takiego może sprawić że klasyczne Re będzie bardziej zjadliwe dla współczesnego gracza?
Trochę mi to przypomina sytuacje z FF VII Remake.
Wszyscy w internecie jęczą że powinni zostawić klasyczną rozgrywkę, że mogli by zrobić jakąś część w klasycznym stylu bo slasherowe podejście im nie odpowiada.
Wychodzi takie udane World of Final Fantasy i wszyscy to olewają dalej narzekając. Podobnie mogłoby być z Re.
To już tylko i wyłącznie moja myśl, ale być może ,,najlepszym dla biznesu" byłoby zaimplementowanie drugiego lub trzeciego systemu(z Re4 lub ReVII). Jakkolwiek osobiście bym tego nie chciał.

2)Ktoś napisał powyżej że REmastery z GC bardzo dobrze się sprzedały, a Remake pobił nawet jakiś rekord.
Mentos napisał że to głównie dlatego że wcześniej wiele osób nie miało okazji w to zagrać.
No i ja w pełni się z tym zgadzam. Liczba fanów Re jest ogromna, więc nie dziwi mnie że te gry tak się sprzedały, zwłaszcza że wcześniej były na takim sprzęcie jak GC (Archives zignorowano).
Z tego też samego powodu zamierzam kupić Origins(inaczej na 90% bym nie kupił remastera).
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

I z tego też powodu Remake v.2 w takiej formie ma szansę nieźle się sprzedać.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

PSKING pisze:W jaki niby sposób Capcom może dostosować klasyczne Re (w tym przypadku Re2) do nowoczesnych standardów? Co takiego mogą zmienić w tym gameplayu?
Nie co zmienić ale co dodać aby w to się grało przez co najmniej 8h na jeden scenariusz. W wersji TPP takie RE2 byłby jak pląsanie po łące z królikiem.
Wątpie aby przepisywali całą historię dwójki na nowo pod nowe standardy.
PSKING pisze:MGS4 był świetną grą.
Nie był, co sam nawet wyjaśniłeś dlaczego.
Ostatnio zmieniony pn 27 mar, 2017 przez RVRE, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kane11
Posty: 29
Rejestracja: ndz 11 paź, 2015
Lokalizacja: Pl

Post autor: kane11 »

Dlatego osobiście wolał bym zwykłeko remastere, bo z remakiem kij wie co to capcom wymyśli?
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

No to odpisujemy...

Recoil
Do czego dokładnie się odwołujesz?

RVRE
Jeśli będą dodawać niewiadomo co to nie będzie to remake, a reboot .
Poza tym nie na tym ma polegać to odnowienie.
To ma być ta sama gra w nowych szatach. Wbrew pozorom FPP lub TPP w dwójce nie jest takie nie do pomyślenia, co pokazuje choćby fanowski remake dwójki.
Off top.
Było tylko 3h do 3.5h gry właściwiej, co nie zmienia faktu że była ona świetna. Było o wiele lepiej niż w MGS3. Same długie historyjki (a wręcz wyreżyserowane filmy) były dla fanów super ciekawe. Fabuła była świetna , sama reżyseria jest numerem jeden do dnia dzisiejszego.
Mam po niej niedosyt, ale w żaden sposób nie mówię że jest słaba. Przez ten niedosyt jest to dla mnie gra nie na 10, a 10-. Jest w tym wypadku gra stawiana przeze mnie za MGS3.
Choć nie żebym cię nie rozumiał, dla mnie ta seria jest drugą moją ulubioną zaraz po Re, a sama gra jest specyficzna. Kwestia gustu, nie bez powodu Peace Walker przebił jej sprzedaż.
Koniec off-top'u

kane11
Powiedz mi, jak sobie wyobrażasz REMASTER tak starej gry, która wygląda TAK:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _2_RPD.png

http://forum.pccentre.pl/uploads/galler ... 142510.jpg
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Zobaczymy co Capcom wymyśli. Może po prostu odnowią grafikę, a gameplay i mechanika zostanie ta sama? Chociaż jak dla mnie to jest już za późno na to. Oczekiwania graczy są ogromne, ryzyko porażki jest jeszcze większe. Tym bardziej że dziś jeden popsuty piksel potrafi wywołać lawinę pomyj (wystarczy spojrzeć na Andromedę- gra średnia gameplayowo ale najbardziej obrywa za złe animacje i grafikę).

Temat remaku dwójki jest w sumie już tak samo drażliwy jak premiera Half-Life 3. :rad12:
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

Nadzieję daje odrestaurowana trylogia Crasha.
To teoretycznie te same gry w bardziej dzisiejszej grafice i bez bugów.
Jeśli kane11 coś takiego miał na myśli to rozumiem.
Co nie zmienia faktu że jeśli miałby być to remake na tej zasadzie, to nie będzie taki sam. Przyznaję, nie grałem w REmake, ale wiem że tam mimo wszystko zmienili wiele.
Powiemto co przy ReVII, zaczekajmy do E3.
Wacek1988
Posty: 53
Rejestracja: ndz 01 sty, 2017
Lokalizacja: Nowa Ruda - Słupiec

Post autor: Wacek1988 »

Jak wyjdzie to będzie obowiązkowy must have,wydam wtedy na remake re 2 nawet większość wypłaty :rad5:
Ostatnio zmieniony wt 11 kwie, 2017 przez Wacek1988, łącznie zmieniany 1 raz.
U.S.S Agent
Posty: 17
Rejestracja: ndz 09 kwie, 2017
Lokalizacja: Umbrella

Post autor: U.S.S Agent »

Gra jak dla mnie będzie miała typ rozgrywki z RE4-6. Dlaczego tak uważam?

Są 2 ogólnoznane fanowskie projekty remakeu:
-RE2 UDK prezentujący klasyczne ujęcia kamer
-RE2 Rebirth prezentujący model rozgrywki z RE4

Capcom po oficjalnej zapowiedzi remakeu zamknął projekt Rebirth właśnie.

Dosyć silna poszlaka trzeba przyznać.
Wacek1988
Posty: 53
Rejestracja: ndz 01 sty, 2017
Lokalizacja: Nowa Ruda - Słupiec

Post autor: Wacek1988 »

U.S.S Agent, co nie znaczy,że nie trzeba jej mieć jak wyjdzie.

Ja osobiście ją nabęde,a i uważam,że każdy prawdziwy fanresident evil powinien ją posiadać u siebie :smiech6:
Zablokowany

Wróć do „Resident Evil 2 (2019)”