Upływanie czasu na pauzie i liczba retry do rangi

Awatar użytkownika
Don esteban
Posty: 17
Rejestracja: wt 22 wrz, 2009
Lokalizacja: Mce

Upływanie czasu na pauzie i liczba retry do rangi

Post autor: Don esteban »

Mam 2 pytania
1. Czy czas gry upływa na pauzie (tej gdzie można zmienić sterowanie itp)
2.Czy liczba powtórzeń (retry) wpływa na rangę? Jak tak to ile razy można maksymalnie powtórzyć by mieć rangę A
Ostatnio zmieniony śr 30 gru, 2009 przez Don esteban, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 907
Rejestracja: czw 15 maja, 2008
Lokalizacja: RC

Post autor: bodek »

Don esteban pisze:2.Czy liczba powtórzeń (retry) wpływa na rangę? Jak tak to ile razy można maksymalnie powtórzyć by mieć rangę A
Linki pisze:Jakie są wymagania na ocenę A
- Nie można sejwować (dozwolony tylko sejw przy zmianie płytek)
- Nie można używać FASów
- Żadnych kontynuacji
- Trzeba w porę uratować Rodrigo
- Trzeba pokonać wszystkich bossów
- Trzeba skończyć grę w ok 4:30 godz.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

A co do pierwszego - nie. Pause (jak sama nazwa wskazuje) zatrzymuje upływ czasu.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Recoil pisze:Pause (jak sama nazwa wskazuje) zatrzymuje upływ czasu.
Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydaje mi się, że w Battle Mode czas upływa na pauzie.
adder
Posty: 86
Rejestracja: pt 18 maja, 2007
Lokalizacja: (...)

Post autor: adder »

Wg mnie w RE C:V nie ma w ogóle czegoś takiego jak pauza. Tj. wejście do ustawień nią nie jest. Czas podczas wejścia w ustawienia upływa na pewno, już nie wspomnę o wstawkach czy to w real-time, czy filmach i czytaniu dokumentów.

Wersja na PS2; obejrzawszy praktycznie każdy przerywnik, przeczytawszy pobieżnie większość dokumentów i spędziwszy na pauzie sporo czasu (żeby uniknąć zapisywania gry...), szczęka mi opadła, jak zobaczyłem swój wynik - 09:07:48, ocena B. Nie straciłem czasu na bieganie po serum dla Claire, może mogłem sobie odpuścić kilka pomieszczeń, gdzie w zasadzie trzeba wystrzelać kilku przeciwników, żeby zebrać podobną ilość amunicji czy ziółka (od początku założeniem było "żadnych F.A.S.ów", więc ziół chciałem mieć jak najwięcej). No i jak na tym wyszedłem? Zgromadzona amunicja wybuchowa na 2. formę Alexii - bezsens, wyleciała bardzo szybko, a mi zostało dużo bełtów. Zioła - to samo (na Nosferatu szedłem z jednym 100% leczącym i tak w sumie radzę, jeśli ktoś idzie z karabinkiem snajperskim, bo w sumie tam do Danger nawet nie można się doprowadzić, ba, do Caution można tylko raz się doprowadzić w sumie, potem to już zatrucie).

Inną sprawą jest, że przejście poniżej 4,5h to wg mnie przesada - dla tych, którzy "sportowo" traktują granie. Gra jest bardzo długa i naprawdę przed przystąpieniem do takiego biegu dobrze sobie wypisać kluczowe elementy tak, żeby np. nie spędzać czasu na bezsensownym przemieszczaniu się Claire między rezydencją a MTF (i ten też warto znać, jakby się tam mieszkało, bo dostanie się czasem z punktu A do punktu B potrafi zabrać czas, kiedy przegląda się mapę, jak dostać się do windy i na którym piętrze wysiąść). No ale z drugiej strony w RE C:V X wyrzutnia rakiet mało raczej się przydaje - tak samo jak w RE C:V po New Game nie ma żadnego wyboru poziomu trudności, ale jeśli miałbym porównywać obie wersje, to w RE C:V X odpadł jeden podstawowy problem, który dawał mi do myślenia ("czy warto w ogóle grać dalej?") - może pamięć mnie zawodzi, ale w RE C:V X amunicji do Handguna jest o wiele więcej, a ja jeszcze biegałem z nożem i załatwiałem zombie "4 strzały z bliska i wykończenie nożem, jak leży"...

Chociaż w sumie przy RE C:V może i zdecydowałbym się na próbę takiego speedruna, bo to chyba jedyna gra w serii, która przechodzona kolejny raz (i w sumie nie dla dodatków/zmian przecież), tyle że w wersji na PS2, nie znużyła mnie w żadnym momencie typu "znów wykonuję to samo" (a do takiego znużenia potrafił doprowadzić mnie np. Remake ze swoimi pięknymi tłami...).
REfan
Posty: 234
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: REfan »

Retry... Niech Mi to ktoś wytłumaczy bo czegoś nie rozumiem... Skoro retry liczą się do końcowej rangi a i tak po śmierci jesteśmy rzuceni do lokacji gdzie ostatni raz robiliśmy Save Game to po co w ogóle z nich korzystać lepiej dać NO i wczytać grę... Nie obniżamy Sobie tym sposobem rangi a i tak zapierniczać musimy od ostatniego zapisu gry...

EDIT: Ukończyłem dzisiaj Code Veronica X i podczas pierwszej walki z Alexią zginąłem w głupi sposób... A że nie chciało Mi się biegać z powrotem taki kawał to wybrałem YES i rozpocząłem grę od scenki Wesker vs Alexia czyli dokładne tam gdzie poległem... Teraz widzę że opcja retry jednak działa tyle tylko że cofa nas do określonego momentu w grze lub też to do ostatniego zapisu...

PS. Dzięki Adder za odpowiedz ale przeczytałem dopiero przed chwilką i to już po fakcie...
Ostatnio zmieniony ndz 19 wrz, 2010 przez REfan, łącznie zmieniany 2 razy.
adder
Posty: 86
Rejestracja: pt 18 maja, 2007
Lokalizacja: (...)

Post autor: adder »

Nie wiem, czy będę tutaj miał rację, bo nie korzystałem z tej opcji raczej. Męcząc się z Nosferatu za kilkoma pierwszymi razami, wziąłem "Retry" i nie znalazłem się w Save Roomie, ale w miejscu, gdzie leży snajperka. Więc w takich krytycznych momentach (innym może być np. walka z tyrantem w samolocie dla tych, którzy pierwszy raz np. grają i walka wydaje się nie do wygrania, np. ja nie wpadłem na to, że wystarczy załadować kilka B.O.W. rounds albo wybuchowych bełtów, nie ruszając się z miejsca i wypuścić od razu skrzynię...).
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

Hej znalazłem takie coś na http://www.solucje.pl/forums/showthread.php?t=1229

Jest to, dla posiadaczy wersji na PS2.

Kod: Zaznacz cały

Stop the game clock
Hold L1 and then press start during the game to pause it in order to save time


... Co do Prawdziwej pauzy, sprawdzone - działa.
No moi drodzy, coś mi się widzi, że fani rzucą się teraz do bicia rekordów, mając czas przy okazji, żeby iść zaparzyć sobie herbatki. :]


Tak na marginesie jest też przetłumaczony Wesker's raport.
Ostatnio zmieniony wt 18 sty, 2011 przez r123x, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Zatrzymać czas można również poprzez otworzenie klapy od GCN'a ale działa to tylko na zasadzie pauzy bo przy próbie przejścia do innego pomieszczenia gra się zwiesi.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
B@rt
Posty: 302
Rejestracja: pt 21 mar, 2008
Lokalizacja: Unknown
Kontakt:

Post autor: B@rt »

r123x pisze:No moi drodzy, coś mi się widzi, że fani rzucą się teraz do bicia rekordów, mając czas przy okazji, żeby iść zaparzyć sobie herbatki. :]
Jaki z tego fun? Brak...
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Chodzi o speedrun'y albo o uzyskanie rangi A bo kiedy zachce ci się potrzeby fizjologicznej albo nagle będziesz musiał opuścić "stanowisko" to taki myk bardzo się przydaje.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil Code: Veronica (X)”