Lost in Nightmares - poradnik

Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Lost in Nightmares - poradnik

Post autor: WESKER-DL »

Trudność trofeów: 5/10
Liczba trofeów offline: 5 szt.
Liczba trofeów online: 0 szt.
Czas potrzebny do skompletowania: 2-4 godzin
Grę trzeba ukończyć co najmniej: 2 razy
Zglitchowane trofea: brak
Możliwość powrotu do wybranej lokacji po skończeniu gry: tak

OPIS
Lost in Nightmares to pierwsze DLC (scenariusz), jakie zostało wydane do gry - RESIDENT EVIL 5. Było to nie małe wydarzenie, kiedy pierwsze screeny oraz filmiki sugerowały powrót do korzeni serii, w której na pierwszym miejscu stawiano niesamowity klimat oraz niepewność. Scenariusz nie jest nastawiony na akcje oraz strzelanie a bardziej na klimat, który da się odczuć po pierwszych minutach gry. Fabuła opowiada historie dwójki bohaterów - Jill Valentine oraz Chris'a Redfielda, którzy odnajdując rezydencję Spencera
(jeden z założycieli firmy Umbrella) oraz próbują odszukać jak najwięcej danych dotyczących Albert'a Wesker'a. Akcja gry dzieje się przed wydarzeniami z RESIDENT EVIL 5.

Przydatne porady:

- jeżeli zależy ci na jak najszybszym zgarnięciu wszystkich osiągnięć to polecam zacząć od najwyższego
poziomu trudności - Veteran. Tylko w ten sposób odblokujesz jeszcze wyższy
poziom - Professional

- wszystkie trofea możesz zdobyć grając solo, więc nie musisz się martwić czy akurat będzie ktoś mógł
pograć z tobą przez sieć

- w grze poustawiane są liczne skrzynie, które zawierają amunicję, roślinki oraz kasę

- podczas scenariusza znajdziesz pokaźny arsenał, staraj się zaglądać w każdy zakamarek

- do wyboru masz dwie postacie, ale dopiero po jednokrotnym ukończeniu gry przyjdzie ci sprawdzić jak
prowadzi się rozgrywkę Jill. Oto pełna rozpiska broni oraz itemów, jakie
posiadają postacie na starcie

- w grze występuje tylko jeden przeciwnik, niestety jest piekielnie silny a dostanie się w jego ramiona
równoznaczy się z napisem You Died (chyba, że w czas twój kompan cię uratuje)

- w połowie gry przydatna będzie mapka, na której oznaczone są miejsca, w których poruszają się
przeciwnicy (na Professional jest to wyłączone)

- kiedy trafisz do podziemi będziesz musiał odnaleźć kawałki kamieni, które zdobędziesz po uprzednim
znalezieniu korby o danym kolorze oraz wsadzeniu jej w odpowiednie miejsce a następnie zwabienie pod
przygotowaną pułapkę przeciwnika. Na najniższym poziomie trudności będziesz musiał odnaleźć tylko dwa
kawałki. Po każdym wsadzeniu ich na swoje miejsce nastąpi checkpoint.

Jill Valentine:

- Beretta 92F/FS (mieści 30 naboi)

Chris Redfield:

- Beretta 92F/FS (mieści 30 naboi)

Inne bronie, które możesz znaleźć podczas przechodzenia gry:

H&K MP5 - (mieści 100 naboi)
Benelli M3 - (mieści 8 naboi)
Smith and Wesson Model 29 - (mieści 6 naboi)
Heckler & Koch PSG-1 - (mieści 7 naboi)
Hand Grenade
Incendiary Grenade
Flash Grenade
Proximity Bomb

Ciekawostki:

- Chris Redfield jest mniej dopakowany niż w RE5, nie wygląda już jak Pudzianowski, co by sugerowało
wydarzenia, które notabene w "Lost in Nightmares" dzieją się 3 lata wcześniej

- jeżeli otwierasz drzwi kamera koncentruje się na nich w taki sam sposób jak w starszych odsłonach

- jeżeli 3 razy sprawdzisz frontowe drzwi w holu kamera przeskoczy w tryb statyczny i nawet do końca gry
będziesz mógł grac w takim trybie. Dla fanów starych odsłon jest to nie lada smaczek, który nie tylko
uatrakcyjnia grę, ale wywołuje miły sentyment

- w pewnym momencie na Jill będą się zsuwać kratki wyposażone w kolce, jest to kolejny smaczek, który
przypomina identyczną sytuacje, jaka wystąpiła w RESIDENT EVIL 1

- kolejnym takim motywem jest wygrywanie na pianinie znanego utworu "Moonlight Sonata", który
zadebiutował również w RESIDENT EVIL 1

- identyczny dokument "The Keeper's Diary", ceniony za wartość merytoryczną możesz odnaleźć w obu
rezydencjach, zarówno z RESIDENT EVIL 1 jak i "Lost in Nightmares"

- zakończenie scenariusza oraz ranga ukazane są w akompaniamencie zremiksowanej muzyki z save room
znanego z RESIDENT EVI 1

- niektóre utwory w grze również przypominają te znane z RESIDENT EVIL REMAKE

- podczas przechadzania sie przez jeden z korytarzy znajdujących sie po prawej stronie holu napotkasz
również sentymentalny motyw z pęknięcie trzeciej szyby. Tym razem zamiast dobermana ujrzysz nietoperza.

- na obrazach, jakie pojawiają się sie w grze możesz dojrzeć podziemia oraz ruiny znane z głównego wątku gry

- jeżeli przyjrzysz się jednej z sekretnych gwiazdek (które rozwalasz, aby zdobyć jedno z osiągnięć) to ujrzysz napis "The African Star". Jest to typowy błąd twórców, którym nie chciało się zmienić napisu, gdyż akcja dzieje się w europie a nie afryce

- główny przeciwnik, jaki występuje w scenariuszu przypomina Lise Trevor, która wystąpiła w RESIDENT EVIL REMAKE oraz RESIDENT EVIL THE DARKSIDE CHRONICLES również, jako jeden z głównych przeciwników




Trofea BRĄZOWE

Must've Got Lost
Complete "Lost in Nightmares" on any difficulty setting.


Ukończ "Lost in Nightmares" na dowolnym trybie trudności. Po prostu ukończ grę na wybranym przez siebie
poziomie trudności.


It's Just a Bad Dream!
Complete "Lost in Nightmares" with an S rank.


Ukończ "Lost in Nightmares" z rangą S. Najłatwiej tego dokonać na najniższym poziomie trudności
(Amateur), choć i na poziomie Hard można uzyskać najwyższą z możliwych rang. Musisz
pamiętać o kilku kategoriach:

- celność (używaj broni z małym rozrzutem)
- staraj się nie zaliczyć zgona dwukrotnie gdyż ranga spadnie o jeden stopień
- pamiętaj o ilości zabitych przeciwników, staraj się zabijać większość na swojej drodze
- czas, w którym musisz się zmieścić wymusi od ciebie nieco przyspieszone tempo rozgrywki. Zasada jest
prosta, biegnij przed siebie zabijając po drodze przeciwników oraz zbierając
tylko najpotrzebniejsze przedmioty (staraj się nie rozwalać skrzynek nożem)

Przedstawiam również kombinację, w jakiej możesz uzyskać rangę S w ogólnym podsumowaniu, czyli, na co
możesz z powyższych kategorii lekko przymknąć oko:

•S-S-S-S
•S-S-S-A
•S-S-A-A
•S-S-S-B

Kung Fu Fighting
Inflict a set amount of damage to Wesker in "Lost in Nightmares."

Zadaj Wesker'owi odpowiednia ilość ciosów w "Lost in Nightmares". Najłatwiej tego dokonać na najniższym
poziomie trudności - Amateur. Wesker jest wtedy zdecydowanie słabszy i zadaje mniej bolesne ciosy.
Osiągnięcie jest możliwe dopiero pod koniec gry, więc musisz się do niego, przyłorzyć, jeżeli włączy się
ostatnia sekwencja będzie za późno. Na poziomie Amateur wystarczy zadać mu 4 porządne piąchopiryny,
natomiast na Normalu - 6. Aby akcja była zaliczona musisz oddać w kierunku Weskera strzał lub oddalić się
na pewną odległość, aby przeciwnik zaczął w twoim kierunku szarżować. Po sekwencji QTE zadaj mu cios, może
to być również wykonane po ciosie twojego kompana, wtedy przedłużasz combo a trofeum wpada szybciej.

Poniżej możesz obejrzeć wideo jak mniej więcej ma walka wyglądać aby trofeum zostało zaliczone:

http://www.youtube.com/watch?v=C6IJjI_7 ... r_embedded



Wish Upon A Star
Destroy all 18 of the score stats found throughout ''Lost In Nightmares.''

Zniszcz wszystkie 18 gwiazdek, które możesz znaleźć w "Lost in Nightmares". Podobnie jak, w RESIDENT EVIL
5 będziesz zmuszony odszukać sekretne gwiazdki i je zniszczyć. Łącznie jest ich 18 i niektóre są dość
sprytnie poukrywane. Do ich odnalezienia przydatny będzie ten oto filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=veWzFvqnVHc





Trofea SREBRNE

Night Terrors
Complete ''Lost In Nightmares'' on Professional


Ukończ "Lost In Nightmares" na poziomie trudności Professional. Zdecydowanie jest to najtrudniejsze osiągnięcie z całego DLC, postaram ci dać kilka ważnych i istotnych rad, aby przebrnąć przez ten tryb w szybszym tempie.

- do tego trofeum podejdź tylko wtedy, kiedy dokładnie zapamiętasz ścieżki, jakimi możesz ukończyć
rozdział.

- łatwiej tego dokonać ze znajomym przez sieć, choć osobiście zaliczyłem to osiągnięcie solo.

- staraj się nie zabijać przeciwników a zwyczajnie ich omijać

- jeżeli masz mało amunicji po prostu uciekaj, większość rozdziału możesz spokojnie przebiec lawirując
między przeciwnikami

- na ostatnie pomieszczenie zachowaj jedną roślinkę lub spray'a, ułatwi ci to życie w przypadku ataku
pokaźnej ilości przeciwników

- jeżeli grasz solo często wzywaj partnera, gdyż zdarzają się przypadki, kiedy kompan ginie w
beznadziejny sposób próbując walczyć a nie trzymając się twojego boku

- na tym poziomie trudności zwabienie oraz zgniecenie przeciwnika pod koniec gry będzie zdecydowanie
trudniejsze. Kiedy delikwent zablokuje mechanizm pomocne będą granaty błyskowe lub nóż. W drugim
przypadku musisz uważać, aby mechanizm nie opadł na ciebie.


Powered by Wesker-DL
Ostatnio zmieniony pn 02 sie, 2010 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 5”