Resident Evil 2

 

Platformy

  1998 - PlayStation
  1998 - Game.com
  1999 - PC
  1999 - Nintendo 64
  1999 - Dreamcast
  2003 - GameCube

  Opis. wersja: PC

 

Ocena

  Grafika: 5
  Muzyka: 8
  Grywalność: 9
  Pomysł: 9

  Ogólnie: 9


 

W 1999 roku sequel wspaniałego Survival Horroru doczekał się wreszcie swojej konwersji na 64-bitową konsolę firmy Nintendo. Nie było to przedsięwzięcie łatwe, lecz Capcom podołał temu zadaniu. Oryginalnie gra zajmowała aż 2 CD, natomiast cartridge do N64 nie miał nawet jednej dziesiątej tej objętości. Wielu więc uważało, że grafika i dźwięk się pogorszą, a filmy zostaną poucinane. Nic bardziej mylnego...

Zastosowano największy cart w historii konsoli, mający 512 kilobitów. Tylko w pewnych miejscach da się zauważyć małe obniżenie jakości detali. Generalnie gra pod względem graficznym wygląda dobrze, wszystkie 4 standardowe scenariusze, wspaniała muzyka i pełne filmy również zmieściły się na cartridge'u.

Co do zmian wprowadzonych do wersji na N64 (a jest ich trochę) najbardziej przykrą jest fakt, iż zabrakło miejsca dla trybu Extreme Battle Mode. Na szczęście pozostałe ukryte scenariusze są obecne (The 4th Survivor i The Tofu Survivor). Reszta zmian to już rarytasy, którymi nie pogardzi żaden fan sagi. Przede wszystkim dorzucono 16 Ex. Files, które łączą historię przedstawioną w Resident Evil 2 z innymi częściami: Resident Evil 3 Nemesis, Resident Evil: Code Veronica oraz Resident Evil 0. Wszystkie dostępne poniżej (za wyjątkiem tych, które znajdziemy w RE3). Kolejnym zasługującym na wspomnienie dodatkiem jest Randomizer Mode (dostępny po ukończeniu scenariuszy A i B), dzięki któremu możemy wybrać losowe rozmieszczenie przedmiotów w grze, przez co RE2 się nie nudzi i jest nieśmiertelny. Przed rozpoczęciem gry mamy także możliwość wyboru koloru krwi (czerwony, niebieski, zielony), a także stopnia brutalności (czyli nic innego jak ilość krwi na ekranie). W grze mamy dostępne 2 nowe kostiumy, których posiadacze innych konsol nie ujrzeli. Schemat ich zdobycia jest identyczny jak w pozostałych wersjach gry, czyli należy dość na poziomie normal do uliczki koło komisariatu, nie podnosząc żadnych przedmiotów, zabić Brad'a, podnieść klucz i powędrować po ciuszki. Pozostałe zmiany dotyczą teł, a także rozmieszczenia postaci. W korytarzu, gdzie w scenariuszu B Tyrant przechodzi przez ścianę, w Scenariuszu A dziurę tę możemy zobaczyć. Oglądając scenę śmierci Ben'a, da się zauważyć, że umiera on pod szafką, a nie jak to było w wersji na Playstation między celami. Takich drobnych zmian jest kilka i uważni gracze z pewnością je dostrzegą...

Podsumowując należy powiedzieć, że konwersja Resident Evil 2 na konsolę Nintendo 64 wypadła bardzo dobrze. Firma Capcom podołała trudnemu zadaniu umieszczeniu na jednym cartridge'u wszystkich tych elementów, które sprawiają, iż serię tą kocha tylu fanów. Zaimplementowane dodatki zachęcają do sięgnięcia po tytuł także tych, którzy mieli już do czynienia z grą na innych konsolach, a chcą przeżyć horror Leon'a i Claire jeszcze raz w nieco inny sposób.


MiGoo & adder



Dalej
 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X