Resident Evil 2

 

Platformy

  1998 - PlayStation
  1998 - Game.com
  1999 - PC
  1999 - Nintendo 64
  1999 - Dreamcast
  2003 - GameCube

  Opis. wersja: PC

 

Ocena

  Grafika: 5
  Muzyka: 8
  Grywalność: 9
  Pomysł: 9

  Ogólnie: 9


 

Akcja drugiego Residenta rozgrywa się w kilka miesięcy od zakończenia wydarzeń z pierwszej części gry. Zagadka zombiaków panoszących się w okolicy miasta została pomyślnie rozwiązana i wszystko wskazywało na to, że życie wróci do normy. Jednakże koncern Umbrella Inc. był bardzo daleki od zakończenia swoich badań nad tajemniczym wirusem o kryptonimie "T"...

Pewnego dnia do Raccoon City przybywa początkujący glina - Leon S. Kennedy. Miasto, które zastaje, objawia mu się jako scena z najprawdziwszego horroru - powywracane wozy, porozwalane ławki, wszędzie ogień i zgliszcza. Mieszkańcy zostali zamienieni w krwiożercze istoty, wyglądem przypominające bestie wyjęte prosto zza mrocznych bram piekła. W takich niezwykłych okolicznościach spotyka uroczą kobietę, której ratuje życie. Claire Redfield to, jak się okazuje, siostra Chrisa Redfielda. Razem wsiadają do policyjnego radiowozu i uciekają w kierunku Komisariatu Policji. To jest właśnie początek ich najgorszego koszmaru...

Na początku gry należy wybrać jedną z dwóch postaci: Leon'a albo Claire. Ma to istotne znaczenie dla rozgrywki, gdyż obydwa scenariusze różnią się nieco od siebie (bohaterowie na swoich drogach spotykają inne postacie i znajdują odmienną broń). Ponadto, gdy np. przejdzie się etap grając Claire, gra tworzy save'a i od teraz można zacząć grać Leon'em (tyle że mamy do dyspozycji rozszerzony scenariusz). Jak wiadomo, podczas gdy Claire usiłowała rozwiązać tajemniczą zagadkę, Leon nie siedział bezczynnie z założonymi rękoma, lecz również działał. A co jego spotkało po drodze? Można się tego dowiedzieć przechodząc scenariusz B.

Sama gra nieznacznie różni się wyglądem od pierwszej części. Tak jak poprzednio poruszamy się w trójwymiarowym środowisku, obserwując akcję z wielu statycznych kamer umiejscowionych w rozmaitych punktach. Akcja sprowadza się do rozwiązywania zagadek, składających się z odnajdywania kluczy czy wciskaniu guzików. Poza tym odniosłem wrażenie (zapewne inni gracze również :), że drugi Resident jest znacznie prostszy niż pierwsza część, a to ze względu na to, że tutaj postawiono przede wszystkim na akcję. Na przykład gracz spotka na swojej drodze o wiele więcej zombiaków w jednym pomieszczeniu, niż miało to miejsce w RE (nawet do ośmiu jednocześnie !!!), natomiast rozwiązywanie kolejnych zagadek posuwa fabułę do przodu. Tak czy owak prędzej czy później uda się każdemu odkryć, co tak naprawdę stało się w Raccoon City.

Pod względem wykonania wizualnego Resident Evil 2 to prawdziwy majsterszczyk. Postacie wygladają bardzo ładnie i sprawiają wrażenie bardzo dopracowanych w szczegółach - mam tu na myśli zarówno głównych bohaterów, jak i wszystkie potwory, które można napotkać w grze. Postacie są w wysokiej rozdzielczości, natomiast tekstury, jakie składają się na tła, są charakterysztyczne dla lokacji, w jakiej się znajdujesz, a wykonane są niezmiernie starannie i szczegółowo. Mówiąc o tłach muszę wspomnieć o tym, że do zwiedzenia będziemy mieli więcej terenu, niż miało to miejsce w pierwszej części. Między innymi, zwiedzimy kawałek Raccoon City, cały Komisariat Policji, kanały i oczywiście wielkie laboratoria korporacji Umbrella Inc. Szkoda jednak, że nadal pozostały one w niskiej rozdzielczości. Wprawdzie jest ona nieco wyższa, niż ta jaką mogła poszczycić się wersja PSX, ale maksimum możliwości to jeszcze nie jest. Dodatkowo na miejscu panów z Capcom popracowałbym bardziej nad renderowanymi przerywnikami, które, jeśli chodzi o klimat, nie mają sobie równych, jednak jeśliby spojrzeć na nie od strony technicznej, okazało by się, że one również są w niskiej rozdziałce.

Muzyka i dźwięk w grze stoją na najwyższym światowym poziomie... Można usłyszeć doskonałe kawałki fortepianowe, pojawiające się w najbardziej odpowiadających temu momentach. Dodatkowo towarzyszą nam dzikie jęki oraz tajemnicze kroki dziwnych osobistości. Oprawa dźwiękowa doskonale wpływa na klimat, który jest po prostu fenomenalny. Trzask bitej szyby czy łamanej kraty działał na mnie piorunująco.

Resident Evil 2 to perfekcyjna konwersja hitu z PlayStation. Na osłodę panowie z Capcom dorzucili kilka nowych opcji, które na pewno przedłużą zabawę graczowi. Można bowiem grać można w Original Mode, co jest dokładnym odwzorowaniem europejskiej wersji gry na PSX, oraz w Arrange Mode, co jest niczym innym jak japońską wersją gry, która jest o wiele łatwiejsza (ale niestety z identycznie rozlokowanymi przedmiotami). Występuje znany z PSX tryb The 4TH Survivor i The To-Fu Survivor, gdzie z przydzielonym ekwipunkiem musimy przejść przez określony teren. W pierwszym z nich gramy Hunk'iem (gościem z oddziału bojowego Umbrella'i), natomiast w drugim serkiem ToFu, wyposażonym jedynie w nóż... Dorzucono również Extreme Battle, obecny w Resident Evil 2 Dual Shock Version na PlayStation. Polega on jedynie na konieczości rozwalania zombiech oraz pod koniec gry znalezieniu pewnych przedmiotów. Bardzo ciekawą opcją jest galeria umożliwiająca wyświetlanie obrazków, filmików i wszystkich obiektów 3D występujących w grze, która również jest dostępna na stronie... :)

Podsumowując Resident Evil 2 to naprawdę wspaniała kontynuacja pierwszej części horroru, wprowadzająca bardzo dużo nowych elementów, zarówno pod względem fabuły jak i oprawy wizualno-dźwiękowej. Nic nam nie pozostaje jak tylko grać...

 
Resident Evil: Marhawa Desire #4

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X