Resident Evil 1.5


 

Resident Evil 1.5 - tak najlepiej można nazwać tę produkcję, chociaż firma Capcom nigdy oficjalnie tak jej nie nazwała. Jak wiadomo, Resident Evil 2 był już gotowy w 70 procentach, kiedy to główny producent gry, Shinji Mikami, zdecydował się na cięcia w projekcie i rozpoczęcie prac prawie od początku.

Mikami prawdopodobnie zdecydował się na ten krok, gdyż gra wyglądała pod względem graficznym prawie identycznie jak pierwsza część RE i przez co nie wnosiła zbyt dużo innowacji. Wymieniane są trzy rzeczy, które przyczyniły się do zmian w finalnej wersji Resident Evil 2:

1. nowoczesne budynki, które nie wprowadzały w stan niepokoju;
2. zbyt duża liczba pojawiających się na ekranie zombiech (przekroczono możliwości obliczeniowe PlayStation), przez co Capcom musiał zmniejszyć detale potworów, co spowodowało, że nie wyglądały one już tak strasznie jak powinny;
3. nie przemyślana do końca historia opowiedziana w grze.

Tak więc pierwsze zmiany dotyczyły teł. Resident Evil 2 utrzymał miejski układ, jednakże Komisariat Policji miasta Raccoon zestarzał się. Zastosowano zachodni styl budowy, przez co zachowano atmosferę, jaką uzyskano w Posiadłości z pierwszej części RE. Capcom także usunął postać studentki i miłośniczki motocykli - Elza'y Walker, na której miejsce wstawiono siostrę Chris'a Redfield'a - Claire, co miało stanowić główną linę łączącą RE z Resident Evil 2.

Jedną z największych innowacji, jaką wprowadzono w RE 1.5, była możliwość zmiany kostiumu w zależności od tego jak gracz kierował swoją postacią. Leon i Elza mogli znaleźć i ubrać takie rzeczy, jak kamizelki kuloodporne czy ubiory azbestowe, które zwiększały odporność, a po bliskim rozwaleniu jakiegoś gościa jego resztki osiadały na ich szatach. Również, gdy postaci traciły energię, ich ubrania ulegały zniszczeniu i pokrywały się krwią.

Gdy zaprzestano prace nad RE 1.5 przeniesiono część rozwiązań do finalnej wersji Resident Evil 2, ale niestety nie wszystkie. Z tych najlepszych, które nie ukazały się w Resident Evil 2, można wymienić na przykład: rzucane w przeciwników granaty, wspomniana wcześniej możliwość zakładania kamizelek wzmacniających odporność (które pojawiły się dopiero w Resident Evil Gaiden), czy możliwość odrzucenia pieska, który po przewróceniu naszej postaci wżerał się w jej ciało...

Tak czy siak finalna wersja Resident Evil 2 okazała się wielkim hitem, natomiast o sukcesie RE 1.5 możemy tylko gdybać...

 
Resident Evil: Marhawa Desire #4

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X